Переважна більшість сучасних моторних масел не мають в своєму складі модифікаторів тертя. Найбільші виробники вважають, що ресурс двигуна і так достатній. Але на ринку існує цілий ряд продуктів, здатних радикально продовжити пробіг вашого мотора, і підвищити його споживчі якості.
Модифікатори тертя можна розділити на два класи:
- які впливають на поверхню деталей двигуна;
- які змінюють характеристики моторного масла.
До першого класу відносяться технології дозволяють "нарощувати" додатковий антифрикційний шар речовини в областях підвищеного тертя. Це так звана геотрібомодіфікація поверхонь на основі гідросилікатів. В процесі роботи двигуна, відбувається нашарування додаткового захисного шару в областях підвищених механічних навантажень. Це покриття має надзвичайну твердість і набагато знижений коефіцієнт тертя. Дане явище було виявлено ще в 1970 роках при бурінні свердловин. На даний момент цей тип модифікації тертя набув широкого комерційного поширення. Незнання і нерозуміння принципів роботи, а також очікування "чуда", породило в колах автолюбителів неправильні уявлення про ефективність даної технології. І зовсім даремно. Виробляють продукцію з таким типом модифікаторів: XADO, Suprotec (Nanoprotec) та інші.
До другого класу відносяться технології, які дозволяють знизити тертя, шляхом додавання додаткових речовин в моторне масло. Ці компоненти не здійснюють впливу на внутрішні поверхні двигуна. Цікаву ідею вдалося реалізувати компанії Bardahl. Вона додала в моторне масло 60ти атомарний вуглець фуллерен, який структурує масло на молекулярному рівні. Хаотично розташовані молекули шикуються в кулясті структури. За рахунок цього підвищується несуча здатність масляної плівки.
Але найкращих результатів в даній області вдалося добитися бельгійській компанії Xenum. У 2005 році вона представила цілу лінійку моторних масел з шаруватими модифікаторами тертя на основі графіту і нітриду бору. Дані речовини мають шарувату атомарному структуру зі слабкими зв'язками між шарами. В результаті при граничному терті, там, де вже на звичайному маслі відбувається безпосередній контакт деталей двигуна, тут тертя відбувається між шарами модифікатора.
Застосовуючи ці масла ви отримуєте:
- значно більший, ніж на "рекомендованих" маслах, ресурс вашого двигуна;
- помітно більш м'яку і тиху роботу двигуна, за рахунок зниження внутрішнього тертя;
- велику "еластичність" ДВС, велику "крутильність";
- відсутність "масложору", якщо застосовуєте це масло з самого початку експлуатації авто;
- збільшення потужності.
Моторні оливи з нітридом бору:
Моторні оливи з нанографітом:
Ілюстрації: XADO, bmwservice.lj.ru